Securitas heeft het nieuwe duurzame hoofdkantoor in Breukelen in gebruik genomen. De verhuizing valt samen met de wereldwijde introductie van een nieuwe merkidentiteit.
Onder de slogan ‘See a different world’ treedt het bedrijf een tijdperk in waarin een menselijke, progressieve en innovatieve benadering centraal staat. De huisstijl is ingrijpend veranderd. Voor het eerst sinds 1972 is er aan het bekende logo gesleuteld. De drie rode bollen die staan voor integriteit, waakzaamheid en behulpzaamheid zijn gebleven, maar weergegeven in een warmere kleur rood. De zwarte achtergrond heeft plaatsgemaakt voor een transparante achtergrond en donkerblauwe, grijze, paarse en fris-witte varianten. Het nieuwe lettertype is stijlvol, vriendelijk en uitnodigend.
Met de nieuwe huisstijl en positionering legt Securitas de nadruk op een menselijke en progressieve werkwijze. De slogan ‘See a different world’ onderstreept de expertise en diversiteit van de medewerkers en het aanbod van innovatieve en relevante beveiligingsoplossingen. Met een focus op innovatie en technologie gaat Securitas zowel binnen als buiten de beveiligingsbranche het gesprek aan met een breed scala van belanghebbenden.
Bart Schmeinck, algemeen directeur van Securitas Nederland is trots op de nieuwe merkidentiteit. “Het laat de wereld zien wie we zijn en waar we heen gaan. We bouwen voort op onze kernwaarden en op onze mensen die daadwerkelijk het verschil maken. Zodoende blijft Securitas dé innovatieve partner voor beveiligingsoplossingen. Nu en in de toekomst.”
Samenwerking
De introductie van de nieuwe merkidentiteit valt in dezelfde week als de verhuizing naar het nieuwe hoofdkantoor in Breukelen. Voor de medewerkers, die voorheen verspreid door het land waren ondergebracht, biedt de locatie vlak bij de A2 en het station veel voordelen. Onder andere op het gebied van samenwerking en efficiency.
Schmeink: “Hoewel de meeste collega’s in deze coronaperiode vanuit huis werken, spelen verbinden en ontmoeten in het nieuwe hoofdkantoor straks een grote rol. Juist in een nieuw kantoor is het belangrijk dat alle collega’s van de verschillende afdelingen gemakkelijk kunnen samenwerken en elkaar aanzetten tot nieuwe, professionele initiatieven.”