De politie start samen met het OM een nieuwe campagne om coldcasezaken onder de aandacht te brengen. Deze vervangt de bekende coldcase-kalenders. Die werden sinds 2017 jaarlijks uitgedeeld in penitentiaire inrichtingen, tbs-instellingen en bij de reclassering.
De dood van Els Slurink in Groningen is de eerste zaak die de politie op deze nieuwe manier hoopt op te lossen. De 33-jarige psychologe werd in 1997 met een messteek in haar hart vermoord in haar huis aan het Van Brakelplein. Er is nooit een dader aangehouden.
Via een publiciteitscampagne van twee weken vraagt de politie opnieuw aandacht voor de moord. In honderd abri’s in de stad Groningen hangen posters met een foto van Slurink, met daarboven de tekst ‘Wie bracht Els Slurink om het leven’. Een digitaal billboard op de Grote Markt in het centrum vraagt ook aandacht voor de zaak.
Opsporing Verzocht komt op 26 januari met een speciale uitzending, waarin een nieuwe reconstructie van de laatste dag van Slurink is te zien.