De handreikingen ‘Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen’ zijn opnieuw beoordeeld. Het netwerk mobiliteit & transport van het Platform Risicodeskundigheid concludeert dat de opzet en indeling nog actueel zijn en goed aansluiten op de VRKI 2.0. Met de handreikingen kunnen verzekeraars en mobiliteits-, transport- en logistieke bedrijven hun risicoklasse bepalen.
Auto-, transport- en logistieke bedrijven en hun verzekeraars worden vaak geconfronteerd met criminaliteit op buitenterreinen. Zo betreden zwaar georganiseerde criminele bendes ’s nachts de terreinen om auto’s en kostbare onderdelen te stelen zoals velgen, banden, airbags, werktuigen, navigatiesystemen en xenonverlichting.
Om ondernemers te helpen bij het aanpakken van deze problematiek hebben risicodeskundigen, verenigd in het Verbond van Verzekeraars, twee handreikingen ontwikkeld. Een voor mobiliteitsbedrijven en een voor logistieke en transportbedrijven. Hiermee kunnen risicoklassen bepaald worden en het bijbehorende preventie- en beveiligingsniveau. De handreikingen zijn in 2019 voor wat betreft de gebruikte terminologie in lijn gebracht met de Verbeterde Risicoklassenindeling van het CCV, de VRKI 2.0.
Klik hier voor meer informatie.