Hoewel het imago van de particuliere beveiligingsbranche de laatste jaren flink is verbeterd, hebben vooral buitenstaanders nog niet de juiste perceptie van deze bedrijfstak. Om dit te veranderen is het Sociaal Fonds Particuliere Beveiliging de imagocampagne ‘Veiligheid raakt iedereen’ gestart.
Het initiatief voor de campagne komt van zowel werkgevers- als werknemersorganisaties. Participanten zijn de Nederlandse Veiligheidsbranche, De Unie Security, FNV Beveiliging en CNV Dienstenbond. Verder doen de particuliere alarmcentrales en geld- en waardetransportbedrijven mee. De campagne speelt zich vooral online af via de website www.veiligheidraaktiedereen.nl. Daarop staat allerlei achtergrondinformatie over de branche en over het werken daarin.
Daarnaast is er een comité van aanbeveling, dat gaat uitdragen waar beveiliging voor staat. Dit comité bestaat uit dr. Ronald van Steden van de Vrije Universiteit, Fred Panneman van CNV Dienstenbond en Tjibbe Joustra van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (en oud-voorzitter van de Vereniging Particuliere Beveiligingsorganisaties). Elke maand vindt de verkiezing plaats van de beveiliger met de grootste ‘V-factor’. Kandidaten kunnen hiervoor genomineerd worden of zichzelf nomineren.